Odmowa wypłaty odszkodowania z OC sprawcy

Niewypłacanie odszkodowań jest nagminnym działaniem firm ubezpieczeniowych. Statystyki mówią, że 90 procent wypłacanych odszkodowań jest albo znacznie zaniżonych, albo wiąże się z decyzją odmowną. Tracą na tym osoby poszkodowane w różnych wypadkach. Jednak odmowa wypłaty odszkodowania z OC to nie koniec świata. Dowiedz się, jak możemy rozwiązać Twój problem!

Odmowa wypłaty odszkodowania

Odmowa wypłaty odszkodowania – co to jest?

Udział w kolizji lub wypadku to ogromny stres. Samo zdarzenie jest traumatyczne. A proces uzyskiwania odszkodowania nie należy do prostych i przyjemnych spraw, zwłaszcza, że odmowa wypłaty odszkodowania nie jest rzadkością. Poszkodowany, który chce uzyskać odszkodowanie, musi dostarczyć ubezpieczycielowi odpowiednie dokumenty, uczestniczyć w oględzinach, stawić się przed komisją lekarską i choć dopełnił wszystkich tych formalności, pojawia się odmowa wypłaty odszkodowania z oc sprawcy. Sytuacja staje się więc jeszcze bardziej nerwowa. Decyzja ubezpieczyciela, że wypłata odszkodowania z oc sprawcy nie należy się poszkodowanemu, nie zamyka na szczęście nikomu drogi do uzyskania odszkodowania z OC. Poszkodowany ma kilka dodatkowych możliwości działania:

  1. Odmowa wypłaty odszkodowania odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. 
  2. Jeśli odwołanie nie przyniesie skutku, poszkodowany ma prawo pozwać zakład ubezpieczeń. W takiej sytuacji sąd rozstrzygnie, czy należy się wypłata odszkodowania z oc.
  3. Poszkodowany może również skorzystać z pomocy Rzecznika Ubezpieczonych, którego reakcja (polubowne rozwiązanie lub interwencja) zazwyczaj przynosi wymierne skutki w postaci dokonania wypłaty odszkodowania z oc. Jednak warto wiedzieć, że wybór tej opcji jest drogą urzędową, co za tym idzie czasochłonną.

Z powyższego wynika, że odmowa wypłaty odszkodowania z oc to nie jest zamknięcie sprawy i ostateczna decyzja. Osoba poszkodowana ma więc wiele opcji działania. A zakład ubezpieczeń nie może być pewien, że poszkodowany nie otrzyma odszkodowania. Bo wypłata z oc, która została odmówiona, może być nawet wyższa, niż w pierwszej negatywnej decyzji ubezpieczyciela. Jak to zrobić? Skontaktuj się z naszą firmą, a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.  

Odzyskiwanie odszkodowania – kiedy jest niemożliwe?

Ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania z OC. Kiedy? O tym powinieneś wiedzieć, zanim rozpoczniesz proces określany, jako odzyskiwanie odszkodowania. Ubezpieczyciel może odmówić całkowitej wypłaty odszkodowania, jeśli:

  • w toku postępowania zostanie ustalona wyłączna wina powstania szkody po stronie poszkodowanego;
  • osoba starająca się o odszkodowanie jest sprawcą wypadku.

W tak zaistniałych, ale udokumentowanych okolicznościach, odzyskiwanie odszkodowania będzie bezpodstawne. Poszkodowany może zostać uznany za wyłącznie winnego w uzasadnionych wypadkach. Wszystko zależy oczywiście od konkretnych okoliczności. Bo uznanie wyłącznej winy można też przekwalifikować na przyczynienie się i odszkodowanie zostanie pomniejszone o odpowiedni procent winy poszkodowanego. Pamiętaj, ubezpieczyciel może odmówić Ci wypłaty odszkodowania, tylko w sytuacji, gdy Twoje zachowanie było jedyną przyczyną powstania szkody., a to powinno zostać ustalone w toku działań prowadzonych przez policję. W takim wypadku zakład ubezpieczeń ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania, a odzyskiwanie odszkodowania z oc sprawcy będzie bezzasadne. Jednak, aby być przekonanym, że tak jest w istocie należy przeanalizować wszystkie aspekty i okoliczności sprawy. Policjanci też są ludźmi i mogą się mylić! My wiemy, jak to zrobić. Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie. Skontaktuj się z nami! To nic nie kosztuje. 

Dyspozycja wypłaty odszkodowania – jak ją uzyskać?

By dyspozycja wypłaty odszkodowania ze strony ubezpieczyciela stała się realna, skontaktuj się z nami i bezpłatnie uzyskaj fachową pomoc. Pobieramy prowizję tylko od pozytywnie zakończonych spraw. 

 

Jak to działa ? ... Krok po kroku

1. Wypełnij formularz kontaktowy lub skontaktuj się z nami telefonicznie +48 881 389 389 bądź mailowo biuro@helper-cpp.pl

2. Nasi Przedstawiciele nawiążą kontakt z Tobą w celu umowienia się na spotkanie i przedstawienia oferty.

3. Jeśli wszystkie warunki oferty są już dla Ciebie jasne -podpisujemy umowę i zaczynamy procesowanie Twojej sprawy. 

4. Zgłoszenie roszczenia  do Towarzystwa ubezpieczeniowego

(etap przedsądowy)

5. Kolejnym działaniem jest przygotowanie dokumentów na etap sądowy

(etap przedsądowy)

6. Wchodzimy na drogę sądową

(etap sądowy)

7. Procesujemy Twoją sprawę, aż do uzyskania wyroku

8. Rozliczenie -zgodnie z umową, nastpuje na samym końcu 

(prowizja tylko od efektu)

 

Pamiętaj, że wygrana z towarzystwem ubezpieczeniowym i dyspozycja wypłaty odszkodowania zależy w dużej mierze od terminu przedawnienia sprawy. Termin przedawnienia roszczenia różni się w zależności od tego, czy poszkodowany swoje roszczenie wywodzi z kolizji czy też z wypadku. W przypadku kolizji poszkodowany ma 3 lata by starać się o odszkodowanie. Gdy doszło do wypadku, termin przedawnienia wynosi 20 lat od momentu uzyskania decyzji ubezpieczyciela. Jednak nie warto zwlekać z podjęciem odpowiednich kroków. Warto mieć już ten problem za sobą. Dodajmy też, że w ostatnich latach coraz częściej zgłaszają się do nas osoby poszkodowane, którym towarzystwa ubezpieczeniowe odmówiły przyjęcia odpowiedzialności za szkodę. Przyczyny są różne. Najczęściej takie, które nie powinny mieć miejsca. Jest to na przykład:

  • brak kontaktu ze sprawcą i tym samym brak potwierdzenia okoliczności zdarzenia. 
  • brak świadków zdarzenia i tym samym brak potwierdzenia okoliczności zdarzenia.

Wiedz, że poszkodowanemu z tego tytuł nie można odmówić wypłaty odszkodowania, ponieważ jest stroną pokrzywdzoną w tej sytuacji i nie jest od niego zależy, że wewnętrzna procedura towarzystw ubezpieczeniowych nie jest dokończona. Dlatego nasza firma analizuje wszystkie okoliczności, w których nie nastąpiła dyspozycja wypłaty odszkodowania i tym samym dochodzi skutecznie roszczeń na etapie przedsądowym i sądowym. 

W celu omówienia szczegółów sprawy, zapraszamy do kontaktu. Sprawdzimy należycie, czy należy się Tobie dodatkowe odszkodowanie - konsultacja jest zawsze bezpłatna.

Skonsultuj bezpłatnie swoją sprawę i dowiedz się jaką kwotę dla Ciebie uzyskamy!

Pola wymagane

Szybki kontakt z doradcą

Jeżeli potrzebują Państwo pomocy w uzyskaniu odszkodowania lub tylko informacji dot. wypadku przy pracy,
wypadku komunikacyjnego, odszkodowania za śmierć osoby bliskiej lub w innym przypadku prosimy o kontakt z naszą firmą
pod numerem:

22 397 41 93 (pn-pt 9:00-17:00), 881 389 389 (pn-nd 9:00-20:00)
lub na adres biuro@helper-cpp.pl

22 397 41 93 881 389 389 Koszt za minutę wg stawki operatora
biuro@helper-cpp.pl